Actualizări - SAGA B

Actualizări - SAGA B

ver 3.0.225
15.10.2007
    1. S-a imbunatatit modul de operare cu obiectele de inventar. Astfel, in ecranul "Dare in folosinta ob. inv." s-a mai adaugat o pagina numita "Casari", care permite introducerea proceselor verbale de casare pentru obiectele de inventar date in folosinta. In acelasi ecran, se poate alege salariatul care primeste in folosinta obiectele de inventar. In "Tipuri de articole", pentru obiectele de inventar, la "Cont articol" trebuie trecut "3031", iar la "Cheltuieli" trebuie trecut contul "3032". Casarea va genera nota contabila 603=3032.
    2. S-a introdus o noua situatie numita "Situatie obiecte de inventar". Aceasta permite controlul exact al obiectelor de inventar intrare, date in folosinta sau casate, pe gestiuni si pe salariati. De asemenea, se pot filtra obiectele de inventar intrate si date/nedate in folosinta si/sau casate/necasate.
    3. La tiparirea Registrului Jurnal sa introdus o coloana cu articolul bugetar.
    4. La "Concedii medicale", generarea calculul indemnizatiilor zilnice aferente concediilor medicale, acum, ia in calcul si lunile in care salariatul a fost in concediu medical, conform normelor.
    5. La declaratia 390 privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri s-a actualizat tiparirea anexei.
ver 3.0.224
10.10.2007
    1. S-a actualizat declaratia 100. Acum se poate opta pentru plata in conturile unice al obligatiilor fiscale si al contributiilor salariale bifand optiunea corespunzatoare din declaratie. In cazul in care s-a optat pentru plata in cont unic, OP-ul generat va contine suma cumulata si contul corespondent.
    2. S-a actualizat formatul tiparit al declaratiei pentru sanatate cf. ordinului CNAS 617/13.08.2007.
ver 3.0.222
11.09.2007
    1. S-a actualizat declaratia CCI.
    2. In ecranul "Intretinere BD", pagina "General", s-a introdus o noua optiune, numita "Afiseaza firmele pe ecranul principal pentru selectie rapida", care face sa apara toate institutiile introduse in program pe ecranul de baza, pentru a putea interschimba mai usor intre acestea. Schimbarea institutiei se efectueaza cu click pe denumirea de pe ecran. Aceasta functioneaza si in cazul in care este un ecran deschis, acesta schimbadu-si automat datele cu cele ale institutiei alese.
    3. La tiparirea din statul de salarii s-a adaugat o noua optiune numita "Tiparire selectiva", care permite tiparirea statelor si/sau a fluturasilor numai pentru anumiti salariati.
ver 3.0.221
04.09.2007
    1. S-a actualizat declaratia pentru somaj.
    2. S-a actualizat declaratia pentru CAS.
    3. La declaratia pentru sanatate s-a introdus un buton numit "Contract asig. soc. de sanatate..." care permite tiparirea contractului cu Casa de Sanatate. In prealabil, trebuie completate datele casei de sanatate (aderesa, telefon si nume presedinte). Tiparirea cuprinde trei rapoarte succesive cu contractul si cele doua anexe.
    4. La "Configurare societati", in pagina "Setari diverse", s-au introdus doua optiuni pentru inregistrarea articolelor contabile aferente stocurilor. Cea cu eticheta "Inregistreaza cu data la care s-a efectuat operatia" indica programului sa inregistreze articolele contabile cu data documentului corespunzator, nu cu ultima zi a lunii. Optiunea "Inregistreaza si transferurile intre gestiuni" indica programului sa inregistreze in contabilitate si transferurile dintre gestiuni. Bifarea celor doua optiuni, permite o verificare mai usoara a operatiunilor cu stocuri din contabilitate si situatia stocurilor.
    5. S-a introdus suport pentru generarea fisierului cu salariile platite pe card pentru BRD.
    6. La "Situatie aprovizionari", "Situatie intrari" si "Situatie consumuri" s-au introdus coloane cu articolul bugetar, planul bugetar si capitolul bugetar.
ver 3.0.220
14.07.2007
    1. S-a actualizat declaratia 300. De asemenea, s-a imbunatatit modul de generare al acesteia in sensul ca, acum, se alege luna si anul pentru care se genereaza declaratia, iar datele raman salvate.
    2. S-a modificat radical modul de introducere al facturilor aferente avizelor de expeditie. Acestea se introduc ca facturile obisnuite, urmand a se asocia avizele de expeditie corespunzatoare cu butonul "Asociere avize>>". In ecranul care apare, trebuie completata/selectata cantitatea facturata.
    3. S-a introdus declaratia 394. Aceasta apare in pagina "Declaratia 394" din ecranul "Jurnale de cumparari / vânzari".
    La apasarea butonului "Actualizare date", programul preia toate documentele din jurnalele de cupararari si vanzari, existente in semestrul selectat. Coloana "Preluat" indica programului sa preia documentele in declaratie, daca este bifata. In cazul in care documentele nu contin TVA, acestea au implicit coloana "Preluat" nebifata.
    La intocmirea declaratie trebuie avute in vedere urmatoarele:
    a. Apasarea butonului "Actualizare date" reface declaratia anuland modificarile facute manual.
    b. Codurile fiscale invalide apar marcate cu rosu. Acestea trebuie corectate. Corectia se poate face direct in declaratie, listele de furnizori si clienti actualizandu-se automat cu codul fiscal corect.
    c. Pot exista facturi introduse fara TVA care, de fapt, au fost emise cu TVA (de ex. facturi cu articole protocol). Desi normele nu sunt clare, dat fiind scopul aceste declaratii (de verificare si control al facturilor ale personelor inregistrate in scopuri de TVA), consideram ca trebuie modificate sumele cu valoarea si TVA-ul din facturi, in declaratie.
    d. In cadrul declaratiei exista mai multe butoane pentru controlul selectarii coloanei "Preluat". Cu acestea, se pot deselecta automat terti care nu contin prefixul "RO" la codul fiscal(butonul "R") sau tertii persoane fizice (butonul "O").
    e. Declaratia inregistrata pe discheta este reprocesata, astfel incat sa contina sumele cumulate conform cerintelor. In program, aceasta apare detaliata pentru un control mai bun.
    f. Declaratia se depune numai de catre institutiile platitoare de TVA.
    g. Exista suport pentru verificarea automata tertilor cu privirea la inregistrarea in scopuri de TVA. Operatia se poate efectua numai daca exista o legatura activa la internet si este instalat "SOAP Toolkit 3.0". Acesta se poate prelua de la urmatoarea adresa: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C943C0DD-CEEC-4088-9753-86F052EC8450&displaylang=en
    4. S-au introdus listari suplimentare la situatia stocurilor.
ver 3.0.219
05.06.2007
    1. La "Configurare salarii", pagina "Conturi", acum, se poate alege articolul bugetar aferent contributiilor societatii, pentru a aparea in nota contabila aferenta statului.
ver 3.0.218
01.06.2007
    1. S-a modificat ecranul "Angajamente/Ordonantari", la pagina "Ordonantari", in sensul ca acum se pot asocia doar parti dintr-un angajament la o ordonantare, pentru cazul in care angajamentul corespunde la mai multe ordonantari. De asemenea, acum se pot asocia fractiuni de plati la o ordonantare, pentru cazul cand o plata corespunde la mai multe ordonantari. In aceste cazuri se completeaza cu suma corespuncatoare in noile coloane numite "Suma ordonantata".
    2. La "Intrari" s-a introdus posibilitatea generarii automate a bonului de consum si pentru cazurile in care se lucreaza articole cu tip diferit de "Nedefinit" si partea de stocuri este activata.
    3. S-a introdus suport pentru generarea fisierelor de plati pe card pentru bancile Transilvania, CEC si Raiffeisen.
    4. S-a imbunatatit tiparirea fiselor de cont. In cazul in care se doreste tiparirea tuturor fiselor de cont, aceastea vor apare intr-un singur raport. De asemenea, acum se tipareste fisa si pentru cazurile in care nu exista rulaj pe cont in perioada selectata.
ver 3.0.216
17.04.2007
    1. S-a inlocuit sistemul prin care se genereaza si se tiparesc ordonantarile de plata. Astfel, la ecranul "Angajamente / Ordonantari" s-a introdus o noua pagina numita "Ordonantari", in care se adauga ordonantarile de plata aferente angajamentelor. Aceasta cuprinde trei tabele. Unul pentru introducerea ordonantarilor, unul pentru preluarea angajamentelor aferente si unul pentru evidentierea platilor din jurnalul de banca sau registrul de casa. Ordonantarile se pot genera automat, din pagina "Angajamente", cu butonul "Generare ordonantare".
    2. S-a introdus posibilitatea tiparirii situatiei ordonantarilor din ecranul "Angajamente / Ordonantari".
ver 3.0.215
20.03.2007
    1. La "Intretinere BD", pagina "Restaurare", s-a introdus un buton numit "Restaurare din alta locatie..." care permite preluarea bazei de date din orice locatie, pentru resturare.
    2. La "Intretinere BD", pagina "Salvare/Indexare" s-a introdus o casuta de selectie care permite salvarea bazelor de date alte tuturor firmelor existente in program.
ver 3.0.214
15.03.2007
    1. S-a actualizat registrul de evidenta al salariatilor.
    2. S-a imbunatatit sistemul de configurare al sporurilor permanente. In acest sens, acum se poate alege articolul bugetar aferent fiecarui spor permanent pentru a se inregistra distinct in nota contabila a salariilor. De asemenea, s-au extins posibilitatile de configurare a bazei de calcul.