Actualizări - SAGA PS

Actualizări - SAGA PS

ver 3.0.223
06.02.2013
    1. S-au actualizat declaratiile 100, 112, 205, 300, 301 si 392.
ver 3.0.222
18.01.2013
    1. S-a introdus Declaratia 205. Aceasta poate fi accesata din ecranul "Salariati" cu butonul "Declaratia 205".
    2. S-a modificat modul de operare din ecranul "Casa/Banca/Deconturi", pentru plata/încasarea facturilor folosindu-se numai noile tipuri "PF" si "IF".
ver 3.0.221
09.01.2013
    1. S-a introdus verificarea automata a tertilor cu privire la existenta in Registrul persoanelor impozabile care aplicã sistemul TVA la încasare. Aceasta se realizeaza cu butoanele "Verificare" sau "Verificare toti furnizorii" din ecranul "Furnizori".
    2. S-a actualizat formularul PDF pentru Declaratia 100.
ver 3.0.220
20.12.2012
    1. S-a modificat modul de asociere al facturilor la plati si incasari din Registrul de casa si Jurnalul de banca. La momentul folosirii conturilor de furnizori sau de clienti se activeaza panoul nou introdus "Detalii", din care se poate alege tertul si facturile achitate. Butonul "Facturi" a fost eliminat. Aceleasi modificari s-au adus si in Registrul de casa - valuta si Jurnal de banca - valuta.
    2. In ecranul "Configurare societati" s-a introdus un buton numit "Detalii TVA..." cu care se pot opera, optional, modificarile cu privire la inregistrarea in scopuri de TVA si aplicarea TVA la incasare.
    3. S-a implementat evidentierea TVA-ului la incasare. In acest sens s-au efectuati urmatoarele modificari:
    a. In ecranul "Configurare societati s-a introdus optiunea "TVA colectata la incasare", ce trebuie bifata pentru firmele care intra in aria de aplicativitate a acestui sistem.
    b. In ecranele "Intrari", "Intrari - valuta", "Iesiri" si "Iesiri - valuta" s-a introdus o coloana noua numita "TVA I" ce va fi bifata pentru facturile cu TVA la incasare.
    c. In ecranele "Registru de casa" si "Jurnal de banca" s-a introdus o coloana noua numita "TVA I/P" pentru evidentierea TVA-ului la incasare. Aceasta coloana nu este editabila, suma fiind calculata automat.
    d. S-au adaptat jurnalele de cumparari si vanzari astfel incat sa contina sumele platite/incasate si neexigibile la facturile cu TVA la incasare.
    e. Inregistrarea TVA-ul aferent facturilor neincasate de mai mult de 90 de zile se va realiza cu ocazia inchiderii de luna.
ver 3.0.219
31.10.2012
    1. S-au introdus Declaratiile de inregistrare fiscala/mentiuni 010 si 070. Aceastea se pot genera cu butonul "Generare PDF 010", respectiv "Generare PDF 070", din ecranul "Configurare societati". In formularul PDF generat se vor prelua doar datele persoanei juridice, campurile legate de contributii, taxe si impozite urmand a fi completate manual.
    2. In ecranul "Intrari" s-a introdus o coloana pentru informatii suplimentare. Acestea apar si in situatiile de furnizori.
ver 3.0.218
15.10.2012
    1. S-a introdus formularul 097. Acesta poate fi generat din ecranul "Jurnale de cumparari / vanzari", cu butonul "Generare PDF 097", urmand a fi tiparit formularul PDF rezultat.
    2. In ecranele "Intrari - valuta" si "Iesiri - valuta" s-a introdus o noua coloana numita "Data document" care apare daca se apasa butonul ">>" din partea dreapta-sus a ecranului. Aceasta se foloseste in cazurile in care documentul nu a fost operat la timp, Declaratia 390 fiind depusa fara sa-l contina si pe acesta.
ver 3.0.217
01.10.2012
    1. In ecranele "Intrari" si "Iesiri" s-a introdus posibilitatea selectarii tertului dupa codul fiscal. Acum, daca se introduce codul fiscal in coloana "Denumire", se va prelua automat tertul. In cazul in care codul fiscal introdus nu exista in nomenclator, programul va propune introducerea acestuia. La adaugare se vor prelua automat si celelalte date (denumire, adresa, numar de inregistrare Registrul Comertului), daca exista o conexiune la internet.
    2. In ecranul "Salariati", butonul "Adeverinte...", s-a introdus o pagina care permite tiparirea cererii de restituire a indemnizatiei pentru concedii medicale.
    3. S-au adus imbunatatiri modulului pentru evidenta asociatiilor de proprietari.
ver 3.0.216
13.08.2012
    1. S-a actualizat modul de calcul al contributiilor pentru conventiile civile si contractele pentru drepturi de autor.
    2. In ecranul "State salarii", butonul "Concedii medicale" a devenit "Concedii", ecranul aferent cuprinzand o pagina care permite, optional, sa se introduca concediile de odihna, concediile fara plata, suspendarile si concediile pentru cresterea copilului mai mic de 2 ani. In cazul in care se introduc toate concediile din an se poate tipari programarea acestora cu butonul "Programare concedii odihna".
    3. S-a actualizat formularul PDF pentru Declaratia 112.
    4. S-a actualizat formularul PDF pentru Declaratia 100.
ver 3.0.215
17.07.2012
    1. S-a introdus posibilitatea generarii automate a D394 pentru cazurile in care exista facturi cu taxare inversa pentru cereale. In ecranul "Articole", panoul "Detalii", s-a introdus un camp numit "Cod cereale pt D394" in care se poate completa codul aferent articolului, daca este cazul.
    2. La generarea statelor noi se preiau automat procentele de ore suplimnetare si ore de noapte din statul precedent.
    3. S-a actualizat formularul PDF pentru D112.
ver 3.0.213
03.06.2012
    1. S-a introdus posibilitatea generarii facturii in formular de tip PDF. In acest sens, s-a adugat o noua pozitie, numita "Formular PDF", in ecranul pentru tiparirea facturilor. Odata cu formularului PDF se genereaza si un fisier XML in folderul C:TEMP care poate fi importat automat in program de catre client, daca acesta foloseste tot programul SAGA C. Importul se poate realiza din ecranul "Import date", pagina "Import date din fisiere generate din Export date sau Iesiri - facturi XML". Pentru detalii, consultati manualul de utilizare aferent acestei sectiuni. Aceeasi procedura de export/import de date poate fi folosita si pentru comenzi.
    2. In ecranul "Articole" s-a introdus un nou buton numit "Cod Cl..." care deschide un ecran in care se introduc codurile de articol aferente articolului curent, folosite de diversi clienti. Optiunea este utila in cazul in care se foloseste sistemul de transfer al facturilor prin fisiere XML sau in relatia cu retailerii mari, care impun sa apara propriile coduri pe facturi.
    3. In ecranul "Iesiri", in tabelul din partea superioara, s-a introdus o coloana numita "Informatii suplimentare", care devine vizibila la apasarea butonului ">>" din partea dreapta-sus a ecranului. Textul introdus in aceasta coloana va aparea si pe factura.
    4. In ecranul "Salariati" s-a introdus un tip nou numit "Zilier". Acesta este folosit in cazul persoanelor cu contract cf. legii 52/2011. Pentru zilieri se retine impozit pe venit care se declara in D112 doar ca valoare.
    5. S-a actualizat formularul PDF pentru D394.
    6. In ecranele "Furnizori", "Clienti" s-a introdus panoul "Detalii", care cuprinde campurile "Zile scadenta", "Blocat" si "Informatii suplimentare".
    7. In tabelele din program in care exista coloane pentru furnizori, clienti sau articole, la pozitionarea pe acestea vor aparea soldul la zi, respectiv stocul la zi pe fiecare gestiune si informatiile suplimentare setate in nomenclator.
    8. S-a introdus Declaratia 710. Aceasta apare in cadrul paginii "Declaratia 100" din ecranul "Inchidere luna". Pozitiile rectificate vor trebui introduse manual in formularul PDF, care va fi completat doar cu datele societatii.
    9. In ecranul "Intretinere BD", pagina "General" s-au introdus trei campuri ce permit setarea directoarelor temporare.
    10. S-a refacut sistemul de export de date in Excel. Acum, la activarea butonului de export, apare o fereastra din care se poate opta si pentru formatele CSV, TXT si XML. De asemenea, se pot selecta coloanele care vor fi transferate.
    11. In ecranul "Configurare societati", pagina "Setari diverse", s-a introdus optiunea "Sistem de productie pentru ciclu de executie mai lung de o luna". Activarea acestei optiuni modifica ecranul "Productie", in sensul ca validarea produselor finitie si a consumurilor se va putea realiza independent, la date diferite. Consumurile aferente produselor finite neterminate (nevalidate), se vor inregistra in contul 331 - produse in curs de executie, cu ocazia inchiderii de luna.